5 cvikov ako rozhýbať stuhnutý krk

Vedeli ste, že počas dlhých pracovných dní patria svaly krku medzi najťažšie pracujúce svaly na tele?

Ak vezmete do úvahy vašu hlavu, váži približne 4,5 kg – približne toľko, ako bowlingová guľa – krk má náročnú úlohu, udržať 4,5 kg a Váš pohľad na obrazovke počítača ešte niekoľko hodín. Pozeranie do obrazovky počítača sústavne niekoľko hodín pri napnutých svaloch na krku, môže viesť k stuhnutiu týchto svalov. To samozrejme môže viesť k únave a bolesti. Ako teda rozhýbať stuhnutý krk?

Ako vždy, pred začatím akéhokoľvek cvičenia je ideálne poradiť sa so svojím lekárom, každý pohyb vykonávajte pomaly a s kontrolou, začnite postupne a vyhýbajte sa príliš silnému tlačeniu. Ak pociťujete nadmernú bolesť alebo nepríjemné pocity, cvičenie radšej zastavte.

Cviky na uvoľnenie bolesti krku

DÔLEŽITÝ TIP: Pri vykonávaní nasledujúcich úsekov dbajte na to, aby ste mali rovnú chrbticu a udržujte svoj trup a plecia čo najstabilnejšie. Snažte sa hýbať iba hlavou.

1. Ucho k plecu

Pomaly nechajte hlavu klesnúť nabok a ucho uchopte smerom k ramenu, až kým na druhej strane krku necítite ťahanie. Podržte po dobu 5 sekúnd a potom pomaly zdvihnite hlavu dozadu. Toto urobte päťkrát na každej strane.

 

2. Zo strany na stranu

Pomaly otočte hlavu na jednu stranu, až kým nepocítite ťahanie po stranách krku. Podržte po dobu 5 sekúnd a potom pomaly otáčajte hlavou, až kým sa neobrátite dopredu. Kompletne päťkrát pre ľavú aj pravú stranu.

 

3. Oči smerom k stropu

Pomaly skloňte hlavu dozadu, až kým nepocítite roztiahnutie v prednej časti krku. Podržte po dobu 5 sekúnd a potom pomaly zdvíhajte. Kompletne 5 sérií.

 

4. Brada na hrudník

Pomaly sklopte hlavu dopredu, až kým sa vaša brada nedotkne hrudníka alebo kým nebudete cítiť úsek v zadnej časti krku. Podržte po dobu 5 sekúnd a potom pomaly zdvíhajte. Kompletné 5 sád.

 

5. Brada k chrbtici

Držiac hlavu rovno sa pozeráte dopredu, pomaly vtiahnite bradu dozadu. Vaša brada by nemala klesať ani sa zdvíhať, iba by sa mala pohybovať dozadu. Podržte po dobu 5 sekúnd a potom sa pomaly vráťte do normálnej polohy. Celkovo 5 sérií.

 

Dúfame, že návod na precičenie krku Vám už teraz pomohol a pociťujete úľavu.

Diskusia

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *